Понеділок, 14.10.2019, 09:20
Вітаю Вас Гість | RSS

Узліська ЗОШ І-ІІ ступенів

Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 24
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Протоколи

Протокол  №01

засідання педагогічної ради Узліської ЗОШ І-ІІ ступенів

від 03.01.2014 року

 

Голова  – Годунко Г.В.- директор школи

Секретар – Котяш О.О.

Запрошені-немає

Члени педради:

Кепин Т.М.                        

Коваль Л.В.                           

Котяш Оксана О.                  

Красько С.Т.                        

Лущик Т.І.                         

Позняк О.І.                        

Сайчишина А.Л.               

Сайчишина С.Т.

Шворак Ю.А.                    

Відсутні - Лущик С.М.

 

Порядок денний:

І.Про стан відвідування учнями школи.

Директор школи

2.Про стан викладання світової літератури та художньої культури.

Директор школи

3.Про виховання правової культури учнів. Можливості педагогічного колективу щодо реалізації Конвенції превентивного виховання.

Красько С.Т.

4.Творчі звіти учителів, що атестуються.

 

 

1.СЛУХАЛИ:

Годунко Галину  Володимирівну, яка повідомила про стан відвідування учнями школи на кінець першого семестру. Найбільше пропусків мають учні 9 класу, найменше – 1-2 класів. Пропусків без поважних причин немає.

 ВИСТУПИЛИ: 

Сайчишина С.Т.,  класовод 1 класу повідомила, що її учні протягом І семестру пропустили  6 днів – 24 уроки, з них 3 днів (12 уроків)  по хворобі – Шиловець Анна та 3 дні (12 уроків) – Терехова Яна (є пояснююча)

 Шворак Ю. А. класовод  2 класу сказала, що учні другого класу протягом І семе-стру  пропустили 8 днів (26 уроків), з них 3 дні (10 уроків) – по хворобі Разкевич Ярослав, 5 днів (16 уроків) є пояснюючі від батьків.

Лущик С. М. класовод 3 класу, повідомила, що протягом І семестру пропущено 30 уроків.

Красько С.Т., класний керівник 5 класу, повідомила, що в 5 класі за перший семестр пропущено 45 днів ( 238 уроків). З них 22 дні(120 уроків) – Покидько Настя та Якимова Софія  перебували на оздоровленні, 14 днів (75 уроків) – є пояснюючі від батьків.

Котяш О.О., класний керівник 7 класу, повідомила, що учні 7 класу протягом І семестру учні пропустили 44 дні (299 уроки). З них 44 дні(264 уроки) – діти перебували на оздоровленні, 4 дні ( 35 уроків) – є пояснюючі.

Сайчишина А.Л., класний керівник 8 класу, повідомила, що учні 8 класу протягом І семестру пропустили 77 днів (422 уроки). З них 55 днів (315 уроків) – діти перебували на оздоровленні, 3 дні (17 уроків) – по хворобі Сайчишин Валерій, 18 днів ( 94 уроки) – є пояснюючі.

Кепин Т.М., класний керівник 9 класу, повідомила, що учні 9 класу протягом І семестру пропустили 52 дні (475 уроків). З них 11 днів (264 уроків) діти були на оздоровленні. Найбільше пропущено днів у Жданова Віктора 18 днів (108 уроків ), з них 7 днів пропущено з поважної причини є пояснюючі від батьків.

 

ВИРІШИЛИ:

1.Класним керівникам

1.1 Контролювати відвідування учнями школи.

                                                                             Постійно.

1.2 Підтримувати тісний зв'язок з батьками з метою виявлення причини пропусків учнями школи.

                                                                               Постійно

 

2.СЛУХАЛИ:

Годунко Г.В.- директора школи -  «Текст виступу додається до протоколу».

 

ВИСТУПИЛИ:

Котяш О.О., вчитель світової літератури та художньої культури,яка у своєму виступі повідомила, що  у  Національній доктрині розвитку освіти ХХІ століття затвердженої Указом Президента, ставиться завдання постійного оновлення змісту освіти та навчально-виховного процесу: "Мета літературної освіти - ввести учнів у світ прекрасного, прилучити до національного і світового мистецтва слова, виховувати потребу в читанні, інтерес до художнього слова, високі естетичні смаки, здатність творчо сприймати прочитане, сприяти вихованню духовно багатого, щирого, відданого громадянина”. Суспільству потрібна читацька особистість. Як її виховати? Як домогтися, щоб уроки літератури були цікавими, ефективними? Яким же чином треба будувати навчання, щоб процес пізнання став цікавим для учнів.

Прагнення  допомогти учням реалізувати власні запити, заохотити школярів до активної діяльності, спонукати до пошуків. На її думку, сприяти у вирішенні поставлених перед освітою завдань можуть інноваційні технології, сутність яких полягає у створенні умов для внутрішнього розвитку школяра, формуванні життєвих компетентностей. Саме цим обумовлюється актуальність представленого досвіду.

Ідея досвіду – реалізація інтерактивних методів і прийомів навчання на уроках зарубіжної літератури забезпечує розвиток і саморозвиток особистості, сприяє форму-ванню її організаційних, комунікативних компетентностей, міцному засвоєнню програ-мового матеріалу. Науковою основою розробленої моделі є погляди психологів (І. Беха, А. Виготського, О. Лєонтьєва) на особистість як складну саморозвивальну систему, запорукою успішної  діяльності якої є активність, позитивні погляди на себе і світ. Засобами реалізації теоретичних підходів стали елементи технології розвитку критичного мислення, оптимальне поєднання колективної парно-групової та індивідуальної  діяльності учня, діалогічна концепція вивчення літератури, модифікація структури уроку.

Ключовими ознаками впровадження інтерактивних методів і прийомів є:

- активна взаємодія всіх учасників навчально-виховного процесу;

- рівність суб єктів навчання.

Опрацювання теоретичних джерел, постійна робота на методичних об’єднаннях, власні пошуки дали змогу створити систему роботи, сутність якої полягає у послідов-ності і системності забезпечення суб’єктності учня.

Для методичного забезпечення системи роботи розроблені календарні та поурочні плани, виготовлено  різнопланові  тематичні картки, підготовлено запитання і завдання для актуалізації знань, завдання для контрольних робіт.

 Щоб урок з використанням інтерактивних технологій дав позитивний резутат, вивчаю додатковий матеріал, статті фахових  журналів.  Використовую у своїй роботі досвід роботи моїх колег- учителів світової літератури  Білотіл Галини Іванівни ,вчителя НВК І-ІІІ ступенів школа-ліцей.

У своїй роботі вчитель використовує ряд прийомів та методів. "Навчання у грі” спонукає до думання і швидкого реагування на завдання . Це активізує мислення, розвиває кмітливість. Знання, здобуті таким чином, міцніші ніж знання, одержані в готовому вигляді. Ігри розвивають такі інтелектуальні якості, як пам’ять, увагу, вміння знаходити залежність та закономірність, виявляти помилки та прорахунки. "Навчання у грі” можна використовувати як елемент уроку, елемент його окремого етапу уроку або ж окремий урок. Серед форм групової роботи, найчастіше у своїй роботі використовую такі:

а) Літературна вікторина:

-        "Впізнай героя за портретом”

1)      дівчинка з блакитним волоссям.  (Дюймовочка)

-        "Впізнай героя за його реплікою”

1) "Бач, бродяга. Хотіла б я знати чи вартий ти того, щоб за тобою бігати на край світу”    (Маленька розбійниця "Снігова Королева”);

2. "Відпусти мене в море, дідусю” (золота рибка "Сказка о рыбаке и рыбке”)

-        "Впізнай автора”

-        "Чи уважними ви були читачами”

1).” На вокзалі Миколаївської залізниці зустрілися два приятелі: один високий, другий низький. 

2). Але, братику, серце моє стужилося за справжньою їжею. Може у тебе є шматочок сала з собою, га?”

Цікавими прийомами роботи також є різноманітні літературні лото. При цьому учні з’єднують окремі частинки головоломки або стрілочками правильні частини в одне ціле. Це можуть бути:

-        літературознавчі поняття і їх визначення;

-        імена авторів та їх твори;

-        імена героїв та їхні репліки;

-        частини творів або назви розділів твору (назви розділів у казці "Снігова Королева” )

-        частини прислів’їв чи приказок

Людина без Батьківщини  ....  як насіння без землі.

Щастя у повітрі не в’ється, а .....   руками дістається. 

"Аукціон знань”

У даній грі перемагає той, хто виявить найкращі знання, тобто:

-        дасть правильні і повні відповіді на запитання;

-        назве найбільшу кількість творів;

-        знайде у творі найбільшу кількість засобів художньої виразності.

Уроки – аукціони здебільшого використовую  під час вивчення біографії письменників. Для більшої цікавості даю дітям випереджальні завдання, наприклад, знайти побільше цікавих фактів біографії письменника. Такі уроки проводить при вивченні творчості таких письменників як В. Гюго, Дж. Г. Байрона, Й. В. Гете, О. Пушкіна у 9 класі. Гра "Істинне – хибне”

Ця гра вимагає від учнів зосередженості, уваги, знання вивченого матеріалу, кмітливості. Зачитую певні твердження з тієї чи іншої теми. Якщо учні згідні з ним, ставлять знак "+”, якщо не згідні – " – ".

Наприклад, перевіряючи знання дітей з теми " Біографія Михайла Шолохова” пропонує такі твердження:

-        мати Шолохова походила з бідної селянської сім ї, яка була вивезена за кріпаччини з Чернігівщини.  +

-        батько письменника був дуже багатий.  –

-        першою збіркою були "Донські оповідання” 1926 року.  +

-        у 1965 році йому було присуджено міжнародну Нобелівську премію.  +

"Ми – літератори”

Пропонує побути учням у ролі письменника і спробувати виконати такі завдання:

-        вигадати інший початок або кінець твору (В. Шекспір "Ромео і Джульєтта”);

-        написати лист до літературного героя або письменника (наприклад, до Тома Сойєра 5 клас, або до Семюеля Гуллівера 7 клас);

-        уявити і описати майбутнє життя героїв.

 

Прийом "коло думок” спонукає до дискусії усіх учнів. Головне завдання, яке стоїть перед кожним із них – висловити власну думку. Запитання для дискусії передбачаються різні, але всі вони мають бути пов’язані з твором , що вивчається. Приклади:

-        -        Що сталося б, якби план брата Лоренцо вдався?  ("Ромео і Джульєтта”, 8 клас);

-        Чому Гамлет зволікав зі знищенням Клавдія, а після поєдинку з Лаертом, нарешті, зважився на вбивство?  ("Гамлет” 8 клас);

Прийом  "мозковий штурм”  дає досить результат під час колективного обговорення. Він спонукає кожного проявляти свою уяву і творчість, що досягається шляхом висловлення думок усіх учнів. Сам по собі цей прийом ефективний. Але його використання вимагає певного порядку проведення. Потрібно повідомити їм проблему, яку треба вирішити і  запропонуйте всім учасникам висловити свої ідеї.  Трапляється так, що не всі діти йдуть на контакт, тоді вчитель  намагаюється якимось чином спонукати до висловлення власних думок, якихось нових ідей, додаючи при цьому свої власні. Одним з важливих чинників ефективності цього методу є те, що не потрібно допускати  глузування зі сторони інших дітей, якщо прозвучала неправильна думка. Прийом "мікрофон” дає змогу кожному сказати щось швидко, по черзі, відповідаючи на запитання або висловлюючи власну думку чи позицію. При цьому діти тримають в руках уявний або справжній мікрофони висловлюють власну думку. Наприклад:

-        Чому Ч. Діккенс пов’язав відродження Скруджа саме з Різдвом, а не з іншим святом?  (Ч. Діккес "Різдвяна пісня у прозі”);

-        Як ви гадаєте, чому Шекспір завершує п’єсу загибеллю героя? ("Гамлет” В. Шеспір)

Крім цього, цей прийом також використовую при підведенні підсумків уроку. Діти підводять підсумки проведеного уроку говорячи при цьому, приблизно: "Сьогодні на уроці я дізнався...”  або "Пораджу прочитати цей твір друзям, тому що ...”.

Поряд із виконанням творчих завдань у групах важливим засобом інтерактивного навчання є  "рольова  гра”.   При цьому учні повинні зіграти іншу людину або розіграти певну ситуацію. Метою цього прийому є визначення ставлення до конкретної ситуації або проблеми. Рольова гра імітує реальність призначення ролей, які дістаються дітям. Цей прийом дає змогу навчитися через досвід і почуття. Ця успішного проведення, завдання дітям потрібно поставити заздалегідь, щоб вони мали змогу відшліфувати свою гру. Цей прийом використовую при вивченні біографій письменників, історії написання твору. Дітям дається змога виступити в ролі того чи іншого письменника, розповісти історію написання твору, який буде в подальшому вивчатися. Ще використання цього прийому подобається дітям, коли їм потрібно зіграти певного літературного персонажа. Наприкалад: переказати текст від імені одного з головних персонажів твору Вальтера Скотта "Айвенго”. При розігруванні ролі письменника можна поєнати два прийоми: "рольову гру” та "істинне – хибне”. Наприклад: учень у ролі Сервантеса в 8  класі:

Коли йдеться про інтерактивні форми роботи , не можна не сказати про роботу в парах, яка є особливо ефективною в нашій школі, через малу кількість дітей к класах. Завданнями, наприклад, можуть бути:

- підготувати запитання по твору;

- скласти акету письменника за схемою

1.      Ім я.

2.      Роки життя.

3.      Країна, яку представляє.

4.      Твори.

5.      Жанри, у яких працював.

Метод проектів – розробка методичних матеріалів з випереджальним завданням для дітей (Відродження, Б. Васильєв "А зорі тут тихі...”)

Всі описані прийоми дають ефективний результат при правильному їх використанні. Але не потрібно перевантажувати дітей ними. Адже вони спрямовані на розвиток творчих здібностей учнів, сприяють індивідуальному самовиявленню, прищеплюють уміння самостійно орієнтуватися у життєвих явищах.

Проводжу різні типи уроків: урок вивчення нового матеріалу, вивчення біографії письменника, виразного читання, поглибленого вивчення тексту.

Дуже часто проводить уроки нетрадиційної форми, зокрема урок-казка 5 клас, урок-подорож (6 клас),  урок –презентація літературної доби (8-9 класи), урок-портрет (вивчення життєвого та творчого шляху письменника) (7-9). Але найчастіше використовує такий тип уроку як комбінований.

Недоліком у своїй роботі вчитель назвала, відсутність позакласної та позаурочної роботи, роботи у МАН.

 

Лущик Т.І., голова методичного об’єднання вчителів суспільно-гуманітарного циклу. У своєму виступі вона сказала, що Котяш Ольга Олексіївна читає світову літературу та художню культуру, є членом методичного об’єднання предметів суспільно-гуманітарного циклу. Вчитель у практиці своєї  роботи залучає учнів до найвищих досягнень світової літератури і культури, національних і загальнолюдських духовних цінностей, формує читацьку та загальну культуру, сприяє виробленню самостійно ознайомлюватися зі зразками мистецтва слова, свідомо сприймати в них естетичні та духовні цінності. На уроках багато уваги приділяє розвитку усного і писемного мовлення, їхнє мислення, асоціативне, абстрактне мовлення. Виступає з виступами перед членами методичного об’єднання.

 

ВИРІШИЛИ:

1.Вчителю світової літератури :

1.1З метою вироблення в учнів навичок вдумливого (аналізую чого) читання, стимулювати інтерес до читання художніх творів, продовжувати удосконалювати і впроваджувати інноваційні методи і форми роботи шляхом самоосвіти, вивчати і впроваджувати ефективний педагогічний досвід з цього питання учителів району, області.                                                                                                                Постійо.

 1.2 Ретельно продумувати етапи уроку, раціонально використовувати час на уроці.                                                                                                                   Постійо.

1.3 Активізувати позакласну роботу з предмета: організувати роботу літературних гуртків, проводити різноманітні позакласні заходи.              Постійо.

 

1.4 Активізувати дослідницьку роботу в МАН.                         

2014-2014 навчальний рік

 

 

 

 

 

 

3.СЛУХАЛИ:

Красько С.Т., вчителя правознавства : «Текст виступу додається до протоколу»

 ВИСТУПИЛИ:

Позняк О.І., вчитель біології. Вчитель наголосила, що правове виховання здійснюється на основі Конституції України, Програми правової освіти населення України та річного плану школи. Правове виховання передбачає, насамперед, знайомство неповнолітніх з законами нашої держави. При цьому слід мати на увазі, що більшість неповнолітніх знайомі з основними законами держави. Це знайомство здійснюється в родині, дошкільному дитячому закладі, школі, під час читання книг, журналів, газет, перегляду фільмів, прослуховуванню передач, радіо та перегляду телевізійних програм. Нарешті, учні одержують правові знання з шкільного курсу «Правознавство», котрий згідно з постановою Уряду введено в навчальних закладах. Сучасна школа сьогодні стоїть на порозі превентивного виховання, щ в перекладі з латинської означає «попереджувальний,  запобіжний»; підлітків легше застерегти від правопорушення, аніж потім поставити на правильний шлях. Вчитель біології велику увагу приділяє  роботі з реалізації заходів превентивного  характеру, спрямованих на попередження. подолання відхилень у поведінці  школярів і запобігання розвитку різних форм їхньої асоціальної, аморальної поведінки; прищеплення і розвиток моральних почуттів. Такі заходи, як тренінги «Як стати здоровим», «Як запобігти тютюнопалінню», «Школа проти СНІДу» сприяють поліпшенню психологічного клімату в колективі.

Красько С. Т, вчитель правознавства, вона повідомила, що  вчителем історії та правознавства було проведено ряд заходів. «Тиждень права» у жовтні місяці. Протягом    тижня було проведено такі заходи, як : бесіди «Наші права та обов’язки», «Доброта і жорстокість», години спілкування «Правопорушення», рольова гра «Захист прав дітей у нашій державі». Протягом    листопада в школі проведено місячник правового виховання. Протягом місячника було проведено тематичні бесіди, години спілкування, книжкова виставка «Наші права». Протягом  Всеукраїнського тижня, що відбувся у грудні в школі було проведено такі заходи: «Всеукраїнський урок «Права людини», бесіда «Військовий обов’язок», правовий ринг «Права дитини». Вчитель постійно бере участь у засіданнях районного методичного об’єднання. Під час одного з засідань відвідала районний міський суд, де поповнила свої знання з правової культури. В школі жоден учень не стоїть на внутрішкільному  обліку та дитячій кімнаті міліції.

Сайчишина А.Л., класний керівник 8 класу. У своєму виступі вчитель наголосила, що правоосвітня робота, метою якої вона визнає розуміння і потребу дотримуватися законів України, дає позитивний результат. За І семестр не сталося жодного випадку правопорушення. Класний керівник впроваджує ефективні технології превентивного виховання, які виконують розвивальну функцію і формують громадянську активність учнів. Для реалізації всіх цілей та завдань добирає такі виховні технології як години спілкування «Знаємо свої права виконуємо обов’язки», рольову гру «Як поводити себе в транспорті», бесіду «Військовий обов’язок», правовий урок «Наші права та обов’язки». Значну увагу класний керівник приділяє формуванню у своїх вихованців комплексу особистісних якостей і рис характеру, які є спонукальною силою їх повсякденних дій та вчинків: це чесність, порядність, принциповіс

Форма входу
Пошук
Календар
«  Жовтень 2019  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
Друзі сайту